تاریخنگار

پایگاه داده های تاریخی و کتابشناسی

تاریخنگار

پایگاه داده های تاریخی و کتابشناسی

تاریخنگار

آرمان وبگاه تاریخنگار ، پیشکش داده های سودبخش در زمینه تاریخ و فرهنگ است و تلاش دارد تا راهنمای کوچکی برای دانش پژوهان پرسشگر و کوشا باشد. ایدون چنین باد.
نشانی پست الکترونیکی تاریخنگار در قسمت «تماس با من» درج است

طبقه بندی موضوعی

راهکار نامه

يكشنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۱۱ ق.ظ

در این روزهای زیبای بهاری، هستند دانشجویانی که مشغول به نگارش پایان نامه یا تحقیقات کلاسی و.. هستند. برای چند تنی که راهنمائی از من  خواستار شده بودند ، می نویسم، دوستان گرامی: در باره پایان نامه ، به کرات در این وبلاگ و بلاگهای پیشین توضیح داده ام. اما چون هر بار سخن را میشود به کسوت و زینت دیگری به مخاطب داد، اشاره می کنم که :


1- یک قسمت از دشواری کار را می شود با نگاه و الگو برداری( نه کپی برداری) از پایان نامه های موفق سابقون( دانشجویان فارغ التحصیل شده) برطرف کرد. مثلا با نگاه عمیقتر به متن، نوع چیدمان مطالب، شیوه ارجاع دادن، مطالب مشابه در همه پایان نامه ها  و..را دریافت و عمل کرد.


2- بخش دیگر کار بر می گردد به نوشتن و نوشتن و بازهم نوشتن. مطالبتان هر چقدر نقد شود و توسط افراد بیشتری نقادی گردد، پژوهش شکیل تر خواهد شد. پس متن را بازخوانی کنید و بگذارید دیگران هم بخوانند. چه اشکال دارد؟


3-دستورالعمل ها همه یک چیز را می گویند: منظم بودن . پس برای مواردی چون: شیوه صحیح ارجاع دهی، به یک ماخذ معتبر و موثق ( مثلا کتاب: شیوه نامه ایران ، کاری از مرکز اسناد و مدرک علمی ایران) مراجعه کنید و صد البته موافقت استاد رهنما را هم  بگیرید. قضیه شیر یادتان نرفته که؟



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۱۵
تاریخنگار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی