تاریخنگار

پایگاه داده های تاریخی و کتابشناسی

تاریخنگار

پایگاه داده های تاریخی و کتابشناسی

تاریخنگار

آرمان وبگاه تاریخنگار ، پیشکش داده های سودبخش در زمینه تاریخ و فرهنگ است و تلاش دارد تا راهنمای کوچکی برای دانش پژوهان پرسشگر و کوشا باشد. ایدون چنین باد.
نشانی پست الکترونیکی تاریخنگار در قسمت «تماس با من» درج است

طبقه بندی موضوعی

پیش شرط مقاله نویسی

پنجشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۵، ۰۱:۵۱ ب.ظ

برای آگاهی دانشجویان مقطع دکتری عرض می کنم:

یکی از اولویت های دوره تحصیلات عالیه، برخورداری از رزومه علمی است که از راه نگارش مقاله پژوهشی به دست می آید . اما برای رسیدن به این مهم، مقدمات و شرائطی لازم است:

- با توجه به قانون الزام دانشجو به ارائه مقاله معتبر جهت برگزاری جلسه دفاعیه، پیشنهاد می شود: دانشجویان موضوع رساله دکتری خود را هر چه زودتر مشخص کنند و صرفاً در زمینه موضوعات اصلی یا مرتبط و موردنظر با رساله، سوژه ای را جهت تدوین مقاله گزینش نمایند.

- گام بعدی، جستجو برای یافتن مجله معتبری است که چاپ مقاله را تضمین کند. لذا شناخت نشریات معتبر( با درجه علمی-پژوهشی) که در زمینه علوم انسانی و موضوعات موردنظر ، از دریافت مقالات استقبال می کنند، ضروری است.

- در کنار این امر ، جستجو در فضای مجازی و سامانه مشابه یاب مقالات ، جهت اجتناب از تکراری بودن موضوع مقاله ضرورت تام دارد. در غیر این صورت ، مقاله دانشجو از طرف نشریه برگشت خواهد خورد.

- مرحله بعد، پیشنهاد مشاکت با استادان و صاحبنظران است. دانشجویان می توانند با استادان راهنما و مشاور رساله یا متخصصان صاحب نام حوزه تحصیلی خود در طراحی و نگارش مقاله همکاری داشته باشند و ضمن برخورداری از نقظه نظرات کارشناسانه اساتید، چاپ مقالات خود را نیز تضمین کنند  .

- اکنون: طرح ریزی نقشه راه و گردآوری مواد لازم برای تدوین مقاله شروع خواهد شد. پیش به سوی کتابخانه...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۱۴
تاریخنگار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی