تاریخنگار

پایگاه داده های تاریخی و کتابشناسی

تاریخنگار

پایگاه داده های تاریخی و کتابشناسی

تاریخنگار

آرمان وبگاه تاریخنگار ، پیشکش داده های سودبخش در زمینه تاریخ و فرهنگ است و تلاش دارد تا راهنمای کوچکی برای دانش پژوهان پرسشگر و کوشا باشد. ایدون چنین باد.
نشانی پست الکترونیکی تاریخنگار در قسمت «تماس با من» درج است

طبقه بندی موضوعی

تاریخنگار تیرانداز

پنجشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۳۲ ق.ظ

* در بین مشاهیر جهان افراد متعددی بوده و هستند که در رشته تاریخ درس خوانده اند . برخی از اینان جزء چهره های منفی و مطرحی هستند که در باره آنها ، داوری های متفاوتی صورت گرفته است. اما مسلماً این قضاوت ها ربطی به رشته تحصیلی آن ها ندارد . مثلا : جرج بوش ، حیدرعلی اوف، آریل شارون  و.. از جمله سیاسیونی هستند که در رشته تاریخ تحصیل کرده اند و یا خانم :...

-  لودمیلا میخائیلونا پاولچنکو (Liudmyla Mykhailivna Pavlychenko ) معروف به « بانوی مرگ»  که یکی از پنج تک‌تیرانداز تاریخ معاصر و برترین زن تک‌تیرانداز در جنگ جهانی دوم بود.  متولد سال 1916 در اوکراین که در نوجوانی به تیراندازی علاقمند شد و در سن 24 سالگی در حالی که دانشجوی رشته تاریخ در دانشگاه کیف بود ، داوطلبانه به ارتش پیوست و به یکی از دو هزار تک‌تیرانداز زنی تبدیل شد که در ارتش سرخ شوروی علیه آلمان نازی خدمت می‌کردند. لودمیلا در نخستین درگیری در جریان نبرد اودسا ، 187 سرباز آلمانی را کشت و خیلی زود نامش در جبهه متفقین پیچید. اما کار این تاریخدان به اینجا ختم نشد و  تا پایان جنگ ، رقم مقتولین مورد هدف واقع شده را ، به 309 نفر رساند. وی آن قدر در تیراندازی ماهر بود که 30 تک‌تیرانداز را با یک گلوله هدف قرار می داد. این خانم در سال 1942 بر اثر اصابت ترکش خمپاره زخمی شد و به خانه برگشت . او بعدها دستیار فرمانده کل نیروی دریایی اتحاد شوروی شد و نشان ستاره طلایی را نیز به دست آورد. در همین دوران بود که وی از آمریکا و انگلستان دیدار کرد و نخستین شهروند شوروی بود که به کاخ سفید دعوت شد.

لودمیلای علاقمند به تاریخ ، پس از پایان جنگ به ادامه تحصیل در رشته تاریخ پرداخت و تاریخنگار شد. اما تالیفاتی نداشت و غالباً به عنوان بانوی تیرانداز در انجمنها و محافل یادمانی جنگ جهانی دوم حضور به هم می رسانید. وی در سن 58 سالگی در 10 اکتبر 1974 ( مهر 1352 شمسی) درگذشت و در مسکو به خاک سپرده شد. فیلم سینمائی و تمبر یادبود این بانوی تفنگ بدوش در سالهای  2015 و 1976 ، بار دیگر نام او را زنده کرد. بدین ترتیب، لودمیلای تاریخ خوان با ثبت کردن نامش به عنوان«موفق ترین زن تک تیرانداز تاریخ» در تاریخ جاودانه شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۸
تاریخنگار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی