تاریخنگار

پایگاه داده های تاریخی و کتابشناسی

تاریخنگار

پایگاه داده های تاریخی و کتابشناسی

تاریخنگار

آرمان وبگاه تاریخنگار ، پیشکش داده های سودبخش در زمینه تاریخ و فرهنگ است و تلاش دارد تا راهنمای کوچکی برای دانش پژوهان پرسشگر و کوشا باشد. ایدون چنین باد.
نشانی پست الکترونیکی تاریخنگار در قسمت «تماس با من» درج است

طبقه بندی موضوعی

یاد پدر

يكشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۰ ق.ظ

امروز دقیقاً 365 روز از آن روز تلخ و اندوهباری می گذرد که جلوی چشمان بهت زده و غم گرفته یک پسر ، روح پدری مهربان و صمیمی از کالبد خسته اش خارج شد و خانواده ای را با مشکل فقدان پدر و ولی نعمت خود تنها گذاشت.


پدر، از تبار خانواده ای ریشه دار از بزرگان شهر تاریخ و پرورش یافته پدری پهلوان صفت و مادری نیکوخصال بود. پدرش به آئین کوشندگان ورزش باستانی و صنعت گری ، مردی مردمدار و سرسخت بود و مادرش به روال زنان عفیفه و  باایمان ، بانویئ رئوف و بسیط چهره بود.

داستان زندگی پدر از شهر نیاکانی شروع و با گذر از پایتخت ایران به ام القری جهان شیعه یعنی حریم رضوی منتهی شد. درس را رها کرد و به پیشه ورزی در بازار کمر همت بست. همسری کوشنده و خانه دار برگزید و فرزندانی به دنیا تحویل داد که اگر چه به جهات مالی یا علمی ، سرشناس  نبودند ، لیکن کوشش پدر را تباه نکردند و زندگانی سالم و سعادتمندانه ای برای خویش دست و پا کردند.

اما بیماری از سالها قبل از رحیل، سراغ پدر آمد. دردهای عضلانی پای رفتنش را سست می کرد . اما لبخند را فراموش نکرد. هیچگاه فرزندان نفهمیدند که دردی کشنده و جانکاه پاهایش را می سوزاند. او ماند و اعضای خانواده را در هر بزنگاهی، به دور هم جمع نمود. تا بدانها بفهماند که بقای خانواده دراتحاد و انسجام همه اعضای آن است و چه روزهای خوشی که پدر شمع محفل خانواده بود و مسبب گردآمدن برادران و خواهران.

اینک او به سرای باقی رفته است. پیکرش را نمی بینیم و دستان گرمش را نمی فشاریم. اما تصویرش در قاب همچنان تبسم بر لب دارد و می گوید:

فرزندان من، از این بالا شما را می نگرم و هم چنان که دل نگران شمایم ، برایتان آرزوی سعادت دارم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۰۶
تاریخنگار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی