تاریخنگار

پایگاه داده های تاریخی و کتابشناسی

تاریخنگار

پایگاه داده های تاریخی و کتابشناسی

تاریخنگار

آرمان وبگاه تاریخنگار ، پیشکش داده های سودبخش در زمینه تاریخ و فرهنگ است و تلاش دارد تا راهنمای کوچکی برای دانش پژوهان پرسشگر و کوشا باشد. ایدون چنین باد.
نشانی پست الکترونیکی تاریخنگار در قسمت «تماس با من» درج است

طبقه بندی موضوعی

پیامبران عصر نو

سه شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۹ ق.ظ

* تعصب مذهبی، امری مختص به ادوار ماضیه نیست. در روزگاری که جهان در تب توسعه و مدرنیسم می گدازد و می گذرد، بودند افرادی که خود را پیامبر تلقی کرده و امتهای را برای خود دست و پا  کردند. مردمانی که به دلیل تعلقات نادرست عاطفی و روانی به کیش انبیای دروغین می گروند و سر به اطاعت کسانی می گذارند که مدعی رستگاری بشرند! دو تن را مثال می زنم:

1- جیمز وارن جونز در ۱۳ مه ۱۹۳۱ به دنیا آمد و در ۱۸ نوامبر ۱۹۷۸ خودکشی کرد. او یک رهبر مذهبی آمریکائی بود که یک جامعه ظاهرا مذهبی را سازماندهی کرده بود. جونز بنیانگذار و رهبر فرقه معبد خلق ها بود که نهایتا با خودکشی اجباری و دستجمعی پیروانش در نوامبر ۱۹۷۸، که منجر به قتل عام 918  نفر در جونز تاون در کشور گویان شد، به پایان کار خود رسید.

جونز در نوجوانی مطالعاتی در خصوص استالین،  مارکس، مائو ،  گاندی و هیتلر داشت و علاقه شدیدی نیز به مذهب داشت. او در رفاقت با افراد مشکل داشت و فقط میتوانست با کسانی که مطلقا از وی پیروی میکنند ارتباط برقرار نماید. وی که فردی عصبانی مزاج و تند و بد دهان و در عین حال فریبکار بود ، خود را به عنوان مدافع حقوق سیاهان و محرومین در جامعه معرفی کرده و در جلسات سخنرانی در کلیسا به شیوه عوام فریبانه ای ادعای معجزه و ارتباط با خدا می کرد. اما بدبیاری این پیامبر کذاب از زمانی شروع شد که ادعا نمود میخواهد شهرکی آرمانی بر مبنای ایده آل های کمونیستی برپا نماید که همه با هم برابر باشند. جامعه ای عاری از استثمار و بدون طبقات که در آن افراد حق ارتباط با دنیای خارج را نداشتند و در مزارع به شدت کار میکردند. برای تضمین وفاداری ، جونز به پیروانش قبولانده بود که اگر از فرقه اش جدا شوند دچار نفرین ابدی خواهند شد! جالب آن که گرچه جونز مدعی بود که از ارتباط جنسی نفرت دارد، اما با زنان دین خود روابط نامشروع داشت . هم چنان که مصرف مواد مخدر را هم برای خودش مجاز میدانست.

عاقبت جونز به پیروانش گفت که گویا جهان هنوز آمادگی مناسبات عالی آنان را ندارد و آنها به آینده تعلق دارند و لذا این دنیا جای آنها نیست و باید با نوشیدن زهر رهسپار دنیای دیگر شوند. او تضمین داد که آنان بعد از مرگ به جهانی بهتر رفته و در آسایش و آرامش زندگی خواهند کرد.  سرانجام پیامبر دروغین به پیروان خود دستور داد تا نوشیدنی حاوی سیانور با طعم آب انگور را به عنوان یاری خداوند سر بکشند. نزدیک به ۳۰۰ کودک در میان کشته شدگان در جونز تاون بودند که به آنها سیانور خورانده شده بود. خود جونز با شلیک یک گلوله به سرش کشته شد که احتمالا خودکشی با واسطه بوده است.

 

2- چارلز مانسون متولد 12 نوامبر 1934 ایالت کالیفرنیا و مشهور به مدوکس . کسی که در سال 1971 به جرم هدایت یک گروه هیپی و دستور قتل حداقل 7 نفر به حبس ابد محکوم شد. گرچه مانسون هرگز اتهامات وارد شده به خود را نپذیرفت. او پیرو عقیده ای به نام هلتر اسکلتر بود که در معنای تحت الفظی به مفهوم شلوغ و بی نظمی است. مانسون که باور داشت که در زمانی خاص جنگی نژادی میان سفیدها و رنگین پوستان رخ خواهد داد و در نهایت سفیدها پیروز خواهند شد، جز قدرمندترین انارشیست های تاریخ تلقی شده است و حتی برخی روان شناسان وی را جز آن دسته از کسانی بر می شمارند که ادعای پیغمبری می کرد. و لذا او را  پیامبر سفید هم خوانده اند!

به طور کلی، چارلز مانسون یکی از بزرگترین طرفداران درگیری های نژادی در تمام امریکا بود و به دلیل عضویت در یک گروه موسیقی راک و درگیری با پلیس ، از وجهه اجتماعی بالائی در امریکا برخودار بوده و  طرفداران متعصب بسیاری دارد با وجود آن که مانسون پس از ماندن طولانی در زندان، سلامت روحی خود را از دست داد، اما از محبوبیت خاصی در امریکا بهره مند است و تا کنون پنج کتاب درمورد او نوشته شده است. شمار زیادی از جوانان امریکایی شیفته مانسون و مدعیات مضحک او هستند. مدعیاتی که هر چند وقت یک بار با مصاحبه او با رسانه ها تب آفرینی می کند

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۱۶
تاریخنگار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی