تاریخنگار

پایگاه داده های تاریخی و کتابشناسی

تاریخنگار

پایگاه داده های تاریخی و کتابشناسی

تاریخنگار

آرمان وبگاه تاریخنگار ، پیشکش داده های سودبخش در زمینه تاریخ و فرهنگ است و تلاش دارد تا راهنمای کوچکی برای دانش پژوهان پرسشگر و کوشا باشد. ایدون چنین باد.
نشانی پست الکترونیکی تاریخنگار در قسمت «تماس با من» درج است

طبقه بندی موضوعی

روز استادمعلم

يكشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۴۲ ق.ظ


روز 12 اردیبهشت سال  1340 خورشیدی، در تظاهرات شماری از معلمان مدارس تهران که دست به اعتصاب زده بودند، در میدان بهارستان تهران، نیروهای انتظامی به سوی معترضین آتش گشودند و در این واقعه یک استاد دانشگاه به نام دکتر محمد خانعلی کشته شد. خیزش معلمان و استادان دو حوزه آموزش متوسطه و عالی کشور که در راستای مبارزات جبهه ملی دوم و اعتراض به غارت منابع نفتی ایران صورت می گرفت، گرچه با قتل دکتر خانعلی به تحولی جز تغییر دولت از شریف امامی به علی امینی و شروع اصلاحات نیم بند و فریبنده دوره کِندی منجر نشد، اما روز دوازده اردیبشهت را به عنوان روز معلم در دفتر مناسبتهای تاریخ ایران ثبت کرد. و از حُسن اتفاق ، 18 سال بعد در همان روز ، معلمی دیگر با اسلحه تزویر و نفاق کشته شد. استادی از دانشگاه به نام مرتضی مطهری که همچون محمد خانعلی ، خویشتن را معلمی دلسوز و متعهد تصور می کرد و عامه خلق نیز ، او و سلفش را نه یک استاد روشنفکرنما و مغرور که معلمی فروتن و مردمی تصور می کردند.


یاد آن دو استاد و معلم گرامی و راهشان پر رهرو باد.

****

ضمنا از همه دوستانی که فقط  !!!  با پیامک و ایمیل این روز را تبریک گفتند، سپاسگزارم . 

بهتر آن که به جای استفاده از کلام دیجیتالی ، 

                                       با زبان خود و رو در رو به استادان تبریک بگوییم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۲
تاریخنگار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی